Som pladeværkfører skal du være i stand til at overskue mange informationer og forhold for at drive et produktivt og effektivt værksted med god indtjening.
Taksering, lånebiler, reservedelsbestilling, mandskabsplanlægning, mersalg, restordrer, kundeinformationer, sygdom og lakering er bare nogle af de mange parametre, der sættes i spil, hver gang en autoskade skal håndteres for at sikre, at bilen bringes tilbage i samme stand og til bilejerens fulde tilfredshed.
APROMAS er et processtyringsværktøj til pladeværksteder og dermed pladeværkførerens vigtigste redskab for at fastholde overblikket i produktionen og øge kapaciteten med et minimum af administration.
APROMAS har værktøjer til anvendelse i hele processen fra første kontakt med bilejer til levering af istandsat bil og afsendelse af faktura til forsikringsselskab.
Online shopping er stærkt stigende i Danmark og resten af Europa. I autobranchen ser vi lignende tendenser, hvor flere bilejere booker tid til service direkte fra forhandlerens hjemmeside. På samme måde er internetbooking en stor fordel for værkstedet, som på den måde sparer værdifuld tid samtidig med, at kunden selv overdrager informationer om ønsker og forventninger til servicearbejdet.
Udlån af lånebiler er ofte en af de store omkostningsgrupper på et pladeværksted, og ofte er antallet af lånebiler kritiske for den kapacitet, pladeværkstedet har. Derfor er det væsentligt at have kontinuerligt overblik over alle lånebiler, så der sikres mindst mulig spildtid.
I APROMAS har du et komplet overblik over lånebilssituationen, og du kan benytte overblikket til enkelt at booke og dermed planlægge, hvornår næste skade kan tages ind.
APROMAS rummer en lang række intuitive funktioner, der helt enkelt sikrer god kommunikation både internt på værkstedet og eksternt til det samarbejdende lakværksted. Derudover rummer APROMAS et opgavestyringsmodul, der på samme måde understøtter de rutiner og opgaverækker, som pladeværkstedet har.
Når bilejeren har skadet sin bil, har bilejeren som udgangspunkt ikke selv valgt, at det skulle ske. Og det er for bilejeren ofte behæftet med besvær at skulle undvære sin bil. Men faktisk eksisterer der en række muligheder, for både at øge kundetilfredsheden og indtjeningen i APROMAS.
Med forskellige ordreoverblik har både værkfører og medarbejdere et ”realtidsoverblik” over hele produktionen inklusiv alle nødvendige informationer samlet ét sted!
I APROMAS kan du holde styr på både medarbejder tid kan du planlægge og tildele ordrer til værkstedets producerende medarbejdere samtidig med, at du kan følge med i graden af tildelte jobs for hver medarbejder.
Fra gule lapper og masser ting, der skal huskes, til helt og aldeles OVERBLIK. Så kort kan det siges…Med APROMAS reservedelsmodul får alle medarbejdere et fuldt opdateret overblik over reservedelssituationen. Hvilke reservedele skal bestilles og hvor? Hvad er forventet ankomst?
APROMAS reservedelsmodul tilbyder også ordremodtagelsesregistrering samt mange andre nyttige funktioner, der kan understøtte en effektiv reservedelshåndtering.
APROMAS stempelur samler alle informationer på medarbejdernes arbejdstid og danner et grundlag for lønudbetaling.
Et vigtigt element i at skabe effektivitet
er at sikre intuitive integrationer med
de eksisterende IT-systemer,
pladeværkstedet benytter.
Qapter - FORSI
APROMAS integrerer med FORSI og sender data til FORSI i forbindelse med opstart af takseringskladde, ligesom APROMAS også modtager data fra FORSI i form af takseringsrapporter og tillæg, når disse er godkendt af forsikringsselskabet.
Dracar+
Et vigtigt element i optimeringen er, minimering af dobbeltarbejde og manuelt administrativt arbejde, herunder at sikre en effektiv kommunikation mellem APROMAS og DRACAR+
Økonomisystemer
APROMAS er udviklet til at kunne integrere til branchens økonomisystemer og er på den måde en vigtig bidragsyder til optimering af administrationen samt minimeringen af fejlmuligheder, der kan opstå, når kunden skal faktureres efter endt reparation.